Počet slovenských užívateľov navštevujúcich športové webové stránky sa v júli zvýšil o 200 tisíc oproti minulému mesiacu. Najviac užívateľov navštívilo weby so športovou tematikou v poslednom týždni MS, kedy prebiehali rozhodujúce zápasy o miesto v semifinále a finále. Rekordný deň pripadol na 9. júla, kedy tieto webové stránky sledovalo viac ako pol milióna RU.
Návštevnosť z klasických PC
Celkový počet internetových užívateľov navštevujúcich webové stránky zapojené do výskumu dosiahol v júli hodnotu 4 miliónov, pričom viac ako 3,2 milióna užívateľov pochádzalo zo Slovenska.
Najviac slovenských užívateľov navštevovalo v júli Spravodajstvo (3 milióny RU), Služby, mapy, cestovné poriadky (2,6 milióna) a Domovské stránky portálov (2,4 milióna).
Naopak najvyšší počet zobrazení stránok (viac než 244 miliónov) a množstvo stráveného času na užívateľa (viac ako 3 hodiny) dosiahla kategória Zoznamovacie servery.
Tab.1. Agregované ukazovatele webov zapojených do výskumu AIMmonitor – medzimesačné porovnanie výsledkov jún a júl 2014
*Reálni užívatelia zo Slovenska – počet užívateľov internetu zo Slovenska, ktorí navštívili aspoň jeden z webov zapojených do výskumu AIMmonitor v priebehu daného mesiaca.
Zdroj: AIMmonitor – IAB Slovakia, Gemius & Mediaresearch, jún a júl 2014
Mobilný internet
V júli presiahol počet slovenských internetových užívateľov navštevujúcich mobilné webové stránky z mobilných telefónov a tabletov hodnotu jedného milióna a počet mobilných zobrazení stránok dosiahol 300 miliónov.
Najvyšší podiel mobilných zobrazení stránok možno pozorovať u kategórie Služby, mapy, cestovné poriadky: z mobilných zariadení tu pochádza viac ako 30% zobrazení.
Vysoká návštevnosť z mobilných telefónov a tabletov bola ďalej zaznamenaná na weboch v oblasti športu a zdravia (28 % resp. 26 %). Najväčší podiel návštevnosti z klasických PC vykazujú naopak weby z oblasti Magazíny, lifestyle a Reality a bývanie (viac ako 87 %).
Internetová populácia
Slovenská internetová populácia dosiahla veľkosť takmer 3,4 milióna užívateľov, pričom o niečo väčšie zastúpenie v nej mali ženy (približne 51 %).
Najpočetnejšou skupinou užívateľov boli tí vo veku 20-29 rokov, ktorí tvorili viac než štvrtinu všetkých užívateľov, druhú najpočetnejšiu skupinu (pätinu slovenskej online populácie) potom tvorili užívatelia vo veku 30-39 rokov.
Slovenskí užívatelia sa pripájajú k internetu predovšetkým z domova, pričom tretina z nich navštevuje webové stránky taktiež v práci.
O výskume AIMmonitor
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007.
Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius S.A. v spolupráci so spoločnosťou MEDIARESEARCH, a. s. AIMmonitor poskytuje dáta ohľadne návštevnosti a sociodemografické dáta.
AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius. Výskum prebieha v súčasnej dobe na 25 trhoch regiónu strednej a východnej Európy, severnej Afriky a Blízkeho východu a je hlavným a najdôveryhodnejším zdrojom informácií o návštevnosti internetu v týchto štátoch.
Hlavnou výhodou štúdie gemiusAudience je ukazovateľ Real Users, ktorý poskytuje spoľahlivé výsledky týkajúce sa počtu reálnych užívateľov internetu na danom trhu. K tomu, aby výskum poskytoval čo najpresnejšie údaje, kombinuje site-centric a user-centric dáta s offline socio-demografickou štúdiou.
Výsledky výskumu sú nepostrádateľným nástrojom pre média, vydavateľov, zadávateľov reklamy a analytikov.