Facebook si uvedomuje, že jeho úloha pri poskytovaní pomoci pri krízových udalostiach je veľmi potrebná. Aj z tohto dôvodu spúšťa novú službu, ktorá bude slúžiť ako centrálne miesto pre prístup k všetkým bezpečnostným nástrojom sociálnej siete.
Nové centrum s názvom „Crisis response“, bude miestom na Facebooku, kde ľudia nájdu veľa informácií o aktuálnych krízových udalostiach a kde budú mať prístup k rôznym nástrojom, vrátane takých ako kontrola bezpečnosti, komunitná pomoc a nástroj na získavanie dobročinnej pomoci na podporu ozdravenia oblastí zasiahnutých krízovou udalosťou.
Všetky tieto súčasti budú pre ľudí dostupné na jednom mieste, teda v službe „Crisis response“.
Informáciu o novom centre, ktoré by malo zlepšiť komunikáciu a informovanosť počas krízových udalostí priniesla spoločnosť Facebook na svojom blogu.
Súčasťou nového centra, ktoré Facebook spustí v nasledujúcich týždňoch budú aj linky na články, videá a fotografie, ktoré verejne publikuje komunita na Facebooku, aby boli ľudia lepšie informovaní o danej krízovej udalosti.
Nástroje, ktoré budú súčasťou tejto služby boli vyvinuté na základe toho, čo sa sociálna sieť naučila, respektíve tí, čo v nej pracujú, od svojej komunity.
Keď sa stane nejaká krízová udalosť, ľudia používajú Facebook, aby dali svojej rodine a priateľom vedieť, že sú v poriadku a v bezpečí, dozvedajú sa o tom, čo sa stalo, čo sa stále deje a mnoho ďalších informácií, ktoré následne zdieľajú ďalej a pomáhajú komunitám k obnove.
Prístup k novej službe „Crisis response“ bude z hlavnej stránky na pracovnej ploche alebo z tlačidla ponuky v telefóne.
Po tom ako sa ľudia pripoja na novú službu, budú mať k dispozícii ďalšie nástroje, ktoré sa v nej nachádzajú.
Ako už bolo spomenuté bude to nástroj kontrola bezpečnosti, čo je jednoduchý spôsob ako môžu dať ľudia vedieť svojej rodine a priateľom, že sú v bezpečí.
Nástroj sa bude každému, kto sa ocitne v postihnutej oblasti, zobrazovať v hornej časti každej stránky novej služby.
Ďalej budú v novej službe odkazy na články, videá a fotografie, ktorých obsah súvisí s krízovou udalosťou a môže pomôcť ľuďom získať o nej viac informácií.
Aj nástroj komunitná pomoc, kde môžu ľudia pomáhať postihnutým komunitám, bude dostupný priamo z novej služby. Ďalšou priamou súčasťou služby „Crisis response“ bude aj nástroj slúžiaci na dobročinnosť, kde budú môcť ľudia vytvárať rôzne zbierky, ktoré budú darované na podporu ľudí postihnutých krízou a na podporu neziskovým organizácií, ktoré pomáhajú v postihnutých oblastiach.
Facebook sa rozhodol pre zriadenie tejto služby aj z dôvodu, že ak ľudia dostanú napríklad notifikáciu z nástroja bezpečnostná kontrola alebo sa iným spôsobom dozvedia, že sa udiala alebo deje nejaká krízová udalosť , tak chcú o tejto udalosti vedieť viac.
Aktivácia bezpečnostnej kontroly a súvisiace informácie sa môžu objaviť aj v hlavnom panely domovskej stránky každého používateľa, aby tak pomáhali poskytovať ďalšie detaily o kríze.
Facebook verí, že tieto aktualizácie pomôžu v úsilí sociálnej siete poskytovať ľuďom užitočné informácie, ktoré ich udržia v bezpečí a pomôžu komunitám zotaviť sa a obnovovať sa.