18.6 C
Bratislava
štvrtok, 10. októbra 2024

Facebook spúšťa novú službu „Crisis response“, ktorá má slúžiť ako centrálne miesto na komunikáciu počas krízových udalostí

Najčítanejšie

Facebook si uvedomuje, že jeho úloha pri poskytovaní pomoci pri krízových udalostiach je veľmi potrebná. Aj z tohto dôvodu spúšťa novú službu, ktorá bude slúžiť ako centrálne miesto pre prístup k všetkým bezpečnostným nástrojom sociálnej siete.

Nové centrum s názvom „Crisis response“, bude miestom na Facebooku, kde ľudia nájdu veľa informácií o aktuálnych krízových udalostiach a kde budú mať prístup k rôznym nástrojom, vrátane takých ako kontrola bezpečnosti, komunitná pomoc a nástroj na získavanie dobročinnej pomoci na podporu ozdravenia oblastí zasiahnutých krízovou udalosťou.

Všetky tieto súčasti budú pre ľudí dostupné na jednom mieste, teda v službe „Crisis response“.

Informáciu o novom centre, ktoré by malo zlepšiť komunikáciu a informovanosť počas krízových udalostí priniesla spoločnosť Facebook na svojom blogu.

Súčasťou nového centra, ktoré Facebook spustí v nasledujúcich týždňoch budú aj linky na články, videá a fotografie, ktoré verejne publikuje komunita na Facebooku, aby boli ľudia lepšie informovaní o danej krízovej udalosti.

Nástroje, ktoré budú súčasťou tejto služby boli vyvinuté na základe toho, čo sa sociálna sieť naučila, respektíve tí, čo v nej pracujú, od svojej komunity.

Keď sa stane nejaká krízová udalosť, ľudia používajú Facebook, aby dali svojej rodine a priateľom vedieť, že sú v poriadku a v bezpečí, dozvedajú sa o tom, čo sa stalo, čo sa stále deje a mnoho ďalších informácií, ktoré následne zdieľajú ďalej a pomáhajú komunitám k obnove.

Prístup k novej službe „Crisis response“ bude z hlavnej stránky na pracovnej ploche alebo z tlačidla ponuky v telefóne.

Po tom ako sa ľudia pripoja na novú službu, budú mať k dispozícii ďalšie nástroje, ktoré sa v nej nachádzajú.

Ako už bolo spomenuté bude to nástroj kontrola bezpečnosti, čo je jednoduchý spôsob ako môžu dať ľudia vedieť svojej rodine a priateľom, že sú v bezpečí.

foto: Facebook

Nástroj sa bude každému, kto sa ocitne v postihnutej oblasti, zobrazovať v hornej časti každej stránky novej služby.

Ďalej budú v novej službe odkazy na články, videá a fotografie, ktorých obsah súvisí s krízovou udalosťou a môže pomôcť ľuďom získať o nej viac informácií.

Aj nástroj komunitná pomoc, kde môžu ľudia pomáhať postihnutým komunitám, bude dostupný priamo z novej služby. Ďalšou priamou súčasťou služby „Crisis response“ bude aj nástroj slúžiaci na dobročinnosť, kde budú môcť ľudia vytvárať rôzne zbierky, ktoré budú darované na podporu ľudí postihnutých krízou a na podporu neziskovým organizácií, ktoré pomáhajú v postihnutých oblastiach.

Facebook sa rozhodol pre zriadenie tejto služby aj z dôvodu, že ak ľudia dostanú napríklad notifikáciu z nástroja bezpečnostná kontrola alebo sa iným spôsobom dozvedia, že sa udiala alebo deje nejaká krízová udalosť , tak chcú o tejto udalosti vedieť viac.

Aktivácia bezpečnostnej kontroly a súvisiace informácie sa môžu objaviť aj v hlavnom panely domovskej stránky každého používateľa, aby tak pomáhali poskytovať ďalšie detaily o kríze.

Facebook verí, že tieto aktualizácie pomôžu v úsilí sociálnej siete poskytovať ľuďom užitočné informácie, ktoré ich udržia v bezpečí a pomôžu komunitám zotaviť sa a obnovovať sa.

foto: Facebook
MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne