Kaufland upravil logo a pridal k nemu text propagujúci ruže zo svojho sortimentu. „Dobré veci sa oplatí opakovať. Preto radi pripomíname, že všetky ruže v ponuke Kauflandu boli vypestované v podmienkach spravodlivého obchodu,“ uviedol reťazec na sociálnej sieti.“ Správu sme aktualizovali o vyjadrenie Kauflandu.
„Vo Vami spomínanom facebookovom poste zo dňa 21.5.2021 sme opäť pripomenuli zákazníkom náš sortiment Fairtrade ruží, ktorý je dlhodobo súčasťou našej stálej ponuky. Na to sme použili obrazový súbor, ktorý sme riadne zakúpili spolu s licenciou v oficiálnej image banke. Licencia nás oprávňuje o. i. na použitie a šírenie tohto obrazového súboru tak, ako sme to aj urobili v našom príspevku. Rovnako ho môže použiť a šíriť ktokoľvek, kto si tento súbor spolu s licenciou zakúpi tiež,“ uviedla pre Mediahub.sk Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovenská republika.
Na zverejnený status Kauflandu reagoval poslanec strany Smer Ľuboš Blaha, „Na stránke Kauflandu uverejnili logo ruže a napísal takýto vtípeček: „Radi pripomíname, že všetky ruže v ponuke Kauflandu boli vypestované v podmienkach spravodlivého obchodu.“ Liberálne kaviarne sú nadšené – to viete, kopnúť si do Smeru je strašne cool. No viete, čo je na tom celom najhumornejšie? Schválne som si preveril ten ich „spravodlivý obchod“. Ruže dovážajú z africkej Kene, kde platia zúboženým kenským ženám 100 dolárov mesačne,“ uviedol.
„Ten pocit, keď zarábate miliardy a kenským ženám dávate ani nie stovku mesačne. A našim slovenským ženám pár stoviek. A hovoríte tomu „spravodlivý obchod“. Ale máte dosť hrošej kože na to, aby ste hejtovali logo ruže za 200 eur, ktoré si kúpil a použil SMER-SD. Vynikajúco. Som nevedel, že Nemci majú taký zmysel pre humor. Čierny humor,“ doplnil Blaha.
„Pri inovácii loga strany SMER – SD sme siahli po grafických produktoch, ktoré sa dajú voľne zakúpiť na internete a následne sme ho do konečnej podoby sami dopracovali. Celá grafická zmena spojená so zakúpením všetkých práv nás stála približne 200 eur. Pri hľadaní loga sme strávili celé dni a vybrali ho spomedzi približne 500 návrhov. Tento jednoduchý návrh sa páčil všetkým, preto sme sa preň napokon rozhodli. Pre nás ako SMER – slovenskú sociálnu demokraciu je dôležitejšie hovoriť a presadzovať hodnoty, ktoré s týmto logom spájame, ako mínať tisíce eur na grafiku,” uviedla strana Smer na sociálnej sieti.
Nové logo Smeru si všimla aj satirická stránka ZOMRI, ktorá zverejnila aj meno autorky Katalin Nagyházi z Maďarska, ktorá mala logo Rose v galérii na sociálnej sieti Pinterest:
Hovorca strany Smer na naše otázky nereagoval.