12.5 C
Bratislava
utorok, 15. októbra 2024

Feel-good moments na zlatom plátne. McDonald’s uvádza „Lajky, hejty, kuracie“

Najčítanejšie

McDonald’s vo svojej najnovšej marketingovej kampani opäť posúva kreatívne hranice branded contentu. Spoločnosť so zlatými oblúkmi v logu prišla s konceptom mockumentu, ktorý s nadsadením a humorom kombinuje fikciu s autentickými príbehmi ľudí.

Slovo vzniklo spojením anglických výrazov mocking a document. Dianie filmu sleduje predsudky na sociálnych sieťach voči kuraťu v McDonald’s. Hlavnou hviezdou snímky je ale nový burger s chrumkavým kuraťom McCrispy – ten si môžete nanovo vychutnať tiež vo verzii Deluxe.

Réžie krátkometrážneho filmu „Lajky, hejty, kuracie“ sa ujal režisér Michal Samir, spracovanie mala na starosti agentúra Follow Bubble. Mockument uviedol McDonald’s na slávnostnej premiére v pražskom Kine Přítomnost.

Mockumentary: Inovatívny formát pre kreatívne spracovaný reklamný obsah

Digitálneho obsahu je v dnešnej dobe enormné množstvo. McDonald’s preto hľadal cestu, ako nevšedným spôsobom osloviť nielen svojich skalných fanúšikov, ale tiež milovníkov vyprážaného kuraťa.

Výsledkom je koncept Mockumentary/mockureality, ktorý pracuje s novou produktovou platformou McCrispy autentickou a zábavnou formou. Formát kombinujúci humor, fikciu a realitu približuje marketingový riaditeľ McDonald’s pre Česko, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup:

„Udávanie trendu na sociálnych sieťach bolo vždy súčasťou našej DNA. Mockument je príležitosťou spojiť autentické príbehy so zábavným obsahom, podporiť emocionálne spojenie s našimi zákazníkmi a zároveň budovať dôveru v naše produkty a značku. Film umožňuje využitie tradičných mediálnych kanálov, jeho pridanou hodnotou je bezpochyby škálovanie na sociálnych sieťach. Má tak potenciál zaujať nielen našu cieľovú skupinu, ale tiež širokú verejnosť.“

Podľa Troupa je McCrispy odpoveďou na preferencie zákazníkov: „4 z 10 predaných jedál v našich reštauráciách sú s kuracím proteínom, to je dostatočné potvrdenie, že sa do slovenského Mekáča chodí na kuracie. Od uvedenia McCrispy navyše dopyt po kuracom opäť stúpol.“

Príbeh troch skeptikov: na skvelé kura aj do Mekáča

Mockument rozpráva príbeh troch ľudí, ktorí na sociálnych sieťach vyjadrili v minulosti pochybnosti, či je McDonald’s dobrou voľbou pre milovníkov kuracieho. Tím McDonald’s ich preto kontaktoval, po dohode navštívil a ponúkol ochutnávku nedávno predstaveného burgeru McCrispy.

McCrispy (zdroj: McDonald’s / Seesame)

Celé chrumkavé prsia v kombinácii s medovo-horčicovou omáčkou, novou žemľou a čerstvým šalátom komentujúcich presvedčili, že kura v Mekáči môže byť skrátka rovnako dobré, ako akékoľvek iné. Ešte vyladenejšiu chuť nájdu zákazníci v novinke McCrispy Deluxe, v ktorej je navyše aj syr čedar, čerstvá uhorka a paradajka.

O kreatívny nápad a produkciu snímky Lajky, hejty, kuracie sa postarala obsahová agentúra Follow Bubble. Režisérom mockumentu je Michal Samir, rolu rozprávača stvárnil známy herec Martin Písařík. O hudobné stvárnenie sa postaral producent a hudobník Jiří Burian.

Slávnostná premiéra prebehla v pražskom Kine Přítomnost. Akcie sa zúčastnili desiatky novinárov a ďalších osobností. Nechýbali ani protagonisti filmu Katka, Melissa a Lukáš. Lajky, hejty, kuracie nájdu ľudia na YouTube kanáli McDonald’s Česko a Slovensko:

(ts)

Reťazce.sk
Reťazce.sk
Reťazce.sk písali predovšetkým o maloobchode v Bratislave, sústredili sa na centrum Bratislavy a väčšinou na gastroscénu. Zaujímali sa predovšetkým o inovatívne nezávislé projekty. Projekt v rôznych podobách fungoval od roku 2009. Autorom a zodpovednou osobou za obsah bol Radoslav Augustín. V histórii na projekte spolupracovali i Lukáš Kočišek a Ivan Krasko. Redakcia Mediahub.sk od novembra 2018 na obsahu projektu pokračuje. Doménu Reťazce.sk sme získali od spoločnosti VisuArt, s.r.o. a stala sa súčasťou nášho projektu. Portál Reťazce.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne