16.1 C
Bratislava
štvrtok, 10. októbra 2024

Skupina Markíza bola aj v horúcom júli 2019 silnou jednotkou na trhu

Najčítanejšie

Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci ponuky všetkých slovenských televízií sa v cieľovej skupine 12-54 stala legendárna česká komédia Slunce, seno, jahody.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v letnom medzi sezónnom období udržiava stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V uplynulom júli 2019 dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný trhový podiel 26,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,0 %) tak predstihla s rozdielom 5,7 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 z 31 júlových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v júli 2019 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,1 %. Konkurenčná TV Joj (13,8 %) vykázala v rovnakom období o 5,3 percentného bodu slabší výsledok.

Júlové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne podstatnom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 28,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,8 %) tak predstihla o 2,9 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 21 z 31 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla v júli 2019 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,2 % a s rozdielom 2,6 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,6 %).

Skupina Markíza bola v júli 2019 silnou jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,7 % a odstupom 2,9 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,8 %). Trhovým lídrom bola v 27 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 26,5 %.

Legendárna komédia Slunce, seno, jahody najsledovanejším programom mesiaca

Najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu bola v júli 2019 dnes už kultová česká komédia Slunce, seno jahody, ktorá v piatok, 12. júla 2019, v rámci cieľovej skupine 12-54 dosiahla vysoko nadpriemerný rating 8,8 % a trhový podiel 30,0 %. Nezabudnuteľné komické postavy a notoricky známe hlášky si v spoločnosti Markízy vychutnalo celkovo 393-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Obdobne vynikajúco sa darilo aj ďalším dvom pokračovaniam legendárnej trilógie režiséra Zdeňka Trošku. Slunce, seno a pár facek zaznamenalo v piatok, 19. júla 2019, v cieľovej skupine 12-54 rating 7,9 % a trhový podiel 29,5 %, pričom išlo o druhý najsledovanejší júlový film na celom slovenskom trhu.

Záverečné Slunce, seno, erotika bolo v piatok, 26. júla 2019, taktiež divácky najúspešnejším programom dňa s dosiahnutým ratingom 6,9 % a trhovým podielom 27,4 % v cieľovej skupine 12-54.

Sériu úspechov piatkových českých komédií odštartovala už 5. júla 2019 legendárna snímka Vesničko má středisková, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 7,2 % a trhový podiel 25,1 %.

Vysoký divácky záujem o Počasie, Televízne noviny naďalej jednotkou na trhu

Najsledovanejším júlovým spravodajským programom na celom trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie, odvysielané v nedeľu, 7. júla 2019, ktoré dosiahlo výborný rating 8,4 % a trhový podiel 27,9 %. Informácie o počasí si v tento deň nenechalo ujsť 471-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v júli 2019 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 5,6 % a trhový podiel 26,0 %.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa sledovalo na Markíze v priemere 367-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v nedeľu, 7. júla 2019, pozrelo 464-tisíc divákov. Taktiež aj v cieľovej skupine 12-54 išlo o divácky najúspešnejšie júlové vydanie s výborným ratingom 8,0 % a trhovým podielom 29,5 %.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 naďalej trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 23 z 31 júlových dní.

Úspešné premiérové epizódy Zámeny manželiek a Svokry

Vo štvrtkové a od 30. júla 2019 aj v utorkové večery si uplynulý mesiac úspešne počínala obľúbená reality šou Zámena manželiek, deväť premiérových českých epizód zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 5,8 % a trhový podiel 22,0 %. Najviac divákov si pozrelo prvú z dvojice epizód odvysielaných vo štvrtok, 18. júla 2019, ktorá dosiahla rating 7,0 % a trhový podiel 23,8 %, celkovo išlo o 293-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Počas štyroch júlových utorkov sa na obrazovky Markízy dostali premiérové epizódy obľúbenej reality šou Svokra, v ktorej skúsená Gizka Oňová pomáha slovenským rodinám, ktoré sa ocitli v ťažkostiach. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 6,1 % a trhový podiel 20,4 %. Najlepšie sa darilo epizóde odvysielanej v utorok, 16. júla 2019, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 6,7 % a trhový podiel 22,9 %. Celkovo si ju nenechalo ujsť 362-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v júli 2019 najúspešnejšie počínal čoraz obľúbenejší turecký seriál Sila ženy. Najsledovanejšia bola epizóda odvysielaná v stredu, 3. júla 2019, v cieľovej skupine 12-54 dorovnala druhý najvyšší rating 2,4 % a tretí najvyšší trhový podiel 8,5 % seriálu od jeho marcového štartu. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo s 204-tisíc divákmi pri obrazovkách o najsledovanejší program stanice Doma za celý uplynulý mesiac.

Z atraktívnej filmovej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov z cieľovej skupiny 12-54 zvolilo akčnú komédiu Križovatka smrti 3 s Jackiem Chanom a Chrisom Tuckerom v hlavných úlohách, ktorá v utorok, 23. júla 2019, dosiahla nadpriemerný rating 2,1 % a trhový podiel 7,2 %.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA

(ts)

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

1 komentár

Aktuálne