18.7 C
Bratislava
streda, 9. októbra 2024

Politická strana Progresívne Slovensko zneužila v kampani prezidentku Zuzanu Čaputovú, tá to vníma ako neetické konanie

Najčítanejšie

Strana Progresívne Slovensko, ktorá doteraz preinvestovala vo volebnej kampani už viac ako 2 milióny eur, aby zefektívnila vynaložené financie, nasmerovala cielenie kampane na fanúšikov Zuzany Čaputovej, tá to považuje za neetické konanie. Informáciu priniesla organizácia Transparency International Slovensko. Zuzana Čaputová v minulosti pôsobila ako podpredsedníčka strany Progresívne Slovensko.

„Progresívne Slovensko malo pri cielení inzercie na Facebooku v rukách aj aktuálne kontakty profilovej stránky prezidentky Zuzany Čaputovej. Ukazuje to napríklad inzerát lídra PS Michala Trubana z tohto týždňa s reakciami Andreja Danka na blokádu parlamentu. V popise cielenia reklamy je uvedené, že okrem iného sa status ukazoval aj fanúšikom stránky prezidentky,“ uviedla na sociálnej sieti organizácia Transparency International Slovensko.

Kancelária prezidentky pre RTVS reagovala, že o reklamnej aktivite Progresívneho Slovenska nevedela a považuje ju za neetickú. „Od nástupu prezidentky do úradu nevyužívame žiadne reklamné nástroje sociálnych sietí. Po upozornení zo strany Transparency sme odstránili prístupové práva inzerentke, ktorá tiež spolupracovala s agentúrou, ktorá spolupracovala ešte v prezidentskej kampani. V súčasnosti sa o Facebookový profil starajú, resp. ho adminujú dve zamestnankyne kancelárie prezidentky,“ povedal pre RTVS Martin Strižinec, hovorca prezidentky SR.

Strana Progresívne Slovensko doposiaľ minula najviac financií na volebnú kampaň. „Ako prvá sa cez hranicu dvoch miliónov eur dostala koalícia strán PS/Spolu. V oficiálnej predvolebnej kampani minula už 2,12 milióna eur a tento týždeň vo výdavkoch predstihla najsilnejšiu vládnu stranu Smer-SD (1,93 mil. eur). V PS/Spolu mali obzvlášť silné výdavky na Facebooku. Minuli tam takmer 75-tisíc eur, čo sú najmohutnejšie facebookové výdavky za sedem dní ktorejkoľvek strany vôbec. Koalícia promovala najmä svoj blokačný postoj v parlamente,“ uviedla Transparency International Slovensko.

Pozrite si reportáž RTVS:

Transparency International: Progresívne Slovensko využilo prezidentkin účet na Facebooku

Transparency International: Progresívne Slovensko využilo prezidentkin účet na FacebookuStrana Progresívne Slovensko zneužívala na svoju volebnú kampaň kontakty prezidentky Zuzany Čaputovej na sociálnej sieti. Upozorňuje na to mimovládna organizácia Transparency International s tým, že strana pri šírení reklamy na Facebooku využívala fanúšikov hlavy štátu. Kancelária prezidentky tvrdí, že o tom nevedela. Progresívne Slovensko vyhlásilo, že chybu odstránilo.Katarína Wildová

Uverejnil používateľ Správy RTVS Pondelok 24. februára 2020

MediaHub.sk
MediaHub.sk
Mediahub.sk je mediálny portál, ktorý pôvodne vznikol v roku 2013 ako Masmediálne.info. Zaoberá sa masmediálnou a marketingovou komunikáciou. Jeho súčasťou do roku 2023 bol portál s televíznymi reklamami Spoty.mediahub.sk, ktorý vznikol v roku 2017. Portál Mediahub.sk sa začiatkom roku 2023 zlúčil s portálom BratislavskýVečerník.sk.

Ďalšie články

Aktuálne